Maciej Świrski Maciej Świrski
4576
BLOG

Nowy Ekran, czyli Gang Olsena łapie pchły

Maciej Świrski Maciej Świrski Polityka Obserwuj notkę 20
Czy ktoś pamięta początek tej epopei, gdy Łażący Łazarz wyleciał z S24 po rozrobieniu rzekomej afery z groźbami ze strony kancelarii prawnej niby to reprezentującej Palikota?
 
Ówże Łażący Łazarz po jakimś czasie odpalił z wielkim szumem portal Nowy Ekran, który miał być lepszy od S24, bo „bez zwijania, cenzury i z pełną wolnością”. Wszyscy, którzy to obserwowali byli ciekawi co to będzie za portal. Ja wtedy jak wielu innych dostałem zaproszenie od ŁŁ do pisania tam, a po zalogowaniu się okazało się, że jest to funkcjonalnie kopia S24, tyle tylko, że inaczej zakomponowana od strony SG.
 
Jak pamiętamy, pierwszym inauguracyjnym tekstem był wywiad z generałem Wileckim. Okazało się, że ta „nowa jakość” blogosfery zalatuje wojskowymi onucami. Po tekście Ściosa na temat towarzystwa wokół NE i właściciela nazwiskiem Opara wszystko okazało się jasne, i to był chyba cios, który uśmiercił już wtedy to przedsięwzięcie. W szybkich abcugach z NE uciekł Seawolf, a ja zwinąłem się po obublikowaniu dwóch notek i więcej tam nie zaglądałem. Raz tylko całkiem niedawno, gdy bloger Nathanel splagiatował mój wpis z S24 zalogowałem się tam, żeby postawić go do pionu.
 
I wyglądało na to, że Nowy Ekran zejdzie z tego świata w taki sam sposób jak wiele przedsięwzięć internetowych w ciągu tych 20 lat istnienia Internetu w Polsce – z braku kasy i wyczerpania się funduszy na dalsze funkcjonowanie. Wszystko wskazywało na to, że cicho i spokojnie sobie toto zemrze, zwłaszcza po tekście właściciela, który napisał, że nie ma kasy, wobec czego „blogerzy pomóżcie”.
 
Ostanie informacje i widok strony głównej operatora domenowego Nazwa.pl po wpisaniu domeny nowyekran.pl, dramatyczny tekst Łażącego Łazarza o przekrętach w tej spółce (zresztą też pomysł – tworzyć startup internetowy od początku jako spółkę akcyjną – toż to mistrzowie biznesu są!) – wszystko to może byłoby i prawdopodobne, gdyby nie tekst ŁŁ o „kradzieży domeny” nowyekran.pl
 
Zajrzałem do zapisów w Ripe i stoi tam jak byk:
 
 
A to oznacza, że osoba indywidualna (pewnie ŁŁ) zarejestrowała domenę nowyekran.pl w serwisie netart 14 stycznia 2011 roku o godzinie 15:21:20. Ta domena została zmodyfikowana 29.01.2013 roku o godzinie 9:42:00. Ale ta modyfikacja jest taka, że domena należy już do organizacji, a nie osoby indywidualnej i domena jest zarejestrowana do 14.01.2014 godz. 15:21:20 .
Co to oznacza?
A no to, że Łażący Łazarz zarejestrował domenę w styczniu 2011 roku na dwa lata i ZAPOMNIAŁ , że trzeba przedłużyć rejestrację domeny, bo jej termin upływa 14.01.2013 o 15:21:20
Jak widział co się dzieje z Nowym Ekranem, i jak pisze był właścicielem czegoś co jest warte od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych to powinien się pospieszyć z przedłużeniem rejestracji domeny. Przysłowie mówi, że spieszyć się tylko przy łapaniu pcheł. A cała ta historia pokazuje, że raczej to była przygoda nie tyle polityczna, tworzenie nowej jakości, trzeciej siły itp., ale raczej historia olsenowska.
 
Osobną kwestią jest dlaczego ten portal w ogóle powstał. Ja myślę, że była to próba oswojenia blogosfery przez Obcych, ale nie udało się, bo .... - no właśnie, dlaczego? Czyżby odpuścili? 
Myślę, że niedługo będzie jakaś nowa akcja tego typu. Nie udało się z NE, to sprobują czegoś innego.

I to by było na tyle, mówiąc Janem Tadeuszem Stanisławskim, niech spoczywa w pokoju.

 

 

+++

15 lutego (piątek) o 18.00 w Stowarzyszeniu Wolnego Słowa, Marszałkowska 7, odbędzie się mój wieczór autorski. Spotkanie poprowadzi Piotr Gociek. Serdecznie wszystkich zapraszam!

No i zapraszam na stronę www.szczurbiurowy.pl gdzie można zapisać się na listę wysyłkową mojego newslettera. No i oczywiście proszę wejść na stronę Reduty Dobrego Imienia, gdzie można przeczytać mój tekst na temat powołania organizacji społecznej mającej na celu walkę ze zniesławieniami dotykającymi Polaków i Polskę. Na tej stronie jest formularz do wypełnienia i można przystąpić do Reduty.

Zgloś się do Reduty
 
 

www.szczurbiurowy.com

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka